Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er slechte modellen gemaakt van de oerdegelijke Mercedessen w123 Diesel?

Ik hoor iedereen erg positief over mercedes w123 het is inmiddels een klassieker geworden. Kenners zeggen beste auto's ooit gemaakt opvolger van de w114 en w115. Die net iets minder zouden zijn. Maar nu vroeg ik mij af je kon vroeger ook puur pech hebben met je aankoop. Ook bij degelijke merken. Roesten konden/kunnen ze wel. Buiten dat. kon je ook pech krijgen met die oerdegelijke 240D of een 200D? Met andere woorden Gewoon een slecht Model hebben waarbij je elke keer bij de garage staat/stond.

ronron1212
21 uur geleden
Denk het niet ik heb er een paar gehad nieuw gekocht waren heel goede wagens voor toentertijd. Nooit last gehad van roest wat je wel bij franse wagens had.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De Mercedes W123 is inderdaad een geliefde klassieker en staat bekend om zijn degelijkheid. Maar zelfs zulke sterke auto’s kunnen pechgevallen hebben.

Er zijn inderdaad individuele modellen of exemplaren die minder goed presteren. Dit kan komen door slechte onderhoudsgeschiedenis, mishandeling of gewoon pech met bepaalde onderdelen. Roest kan ook een probleem zijn, vooral bij oudere modellen.

De motoren, zoals de 240D of 200D, zijn meestal betrouwbaar, maar je kunt altijd tegen defecten aanlopen, zoals problemen met de injector of elektronica.

Dus, elektriciteit of roestproblemen kunnen ervoor zorgen dat je meer tijd in de garage doorbrengt dan verwacht.

Wie heeft ervaring met de W123 en stuiterde jullie op problemen met specifieke modellen? Wat waren jullie grootste verrassingen?
(Lees meer...)
een dag geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing