Waar kan ik een betaalbare nachtbril kopen?

Het liefst met polaroid of anti-glare functie, welke volgens mij bij een regenachtige nacht van nut kan zijn.
Betaalbaar is niet boven de 100 euro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Antwoorden (2)

Een heel betaalbare nachtbril (al twijfel of hij officieel die benaming heeft) is elke bril met geel gekleurde glazen. Je hebt ze al voor ca 10 euro bij bijv de Hema of een drogist.

Werkt enorm goed als je door nachtblindheid slecht diepte kunt zien en last hebt met in de verte kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie ook het voorbeeld in de bron , gele bril voor ca 17 euro
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloof mij, bij de hema, de v&d, alle drogisten, en zelfs de brillenzaken zoals pearle, eye wish, enz. Hebben GEEN nachtbrillen.
Vandaar mijn vraag.
Summo
11 jaar geleden
Toch spreek ik uit eigen ervaring, ik heb er al jaren één van de Hema en voel me tijdens het rijden 's nachts echt veel zekerder omdat ik veel beter diepte zie dan zonder die bril. Ook ideaal voor buitensporten als het schemert (dan zie ik zo mogelijk nog slechter dan wanneer het helemaal donker is).
Een nachtbril zorgt voor beter zicht bij nacht of slecht weer. De gele glazen blokkeren het blauwe gedeelte van het spectrum en neutraliseren op deze manier hinderlijke schittering. Dit zorgt voor beter zicht op de weg. U heeft geen last meer van verblindende tegenliggers, flitsende lichtreclames en felle straatverlichting. Bij hevige regenval, zware sneeuwbuien en dichte mist tekenen de vage contouren zich veel scherper af. Ook de wegbebakening wordt een stuk duidelijk. De bril van Hans Anders komt als beste uit de test van de Kampioen.

De winnaars uit onze test zijn: • Hans Anders Geelfilter (€ 25,-) • Pearle Nightview (€ 70,-) • Groeneveld Eyewish nachtbril (€ 170,-).