Waar zit de oliedruk sensor van een Peugeot 206cc 2.0 v16 bj 2003?

Hallo, ben op zoek naar de oliedruk sensorplaats. Tot nu heb ik overal botgevangen. Dit omdat ik af en toe een melding "oliedruk te laag" op het scherm. Deze komt onregelmatig en soms zo snel. Net of er een loscontact is. Vooral bij vochtig en nat weer. Bij warme motor en droog weer , de melding heeeel soms. Een piepje soms helemaal geen melding.
Het autootje rijd lekker geen rare tikjes of rammeltjes. Is zuinig, word niet heet, olietemp onder de 90 c. Oliepeil in orde. Oliedop schoon, geen aanslag.
Hoop hier een idee op te lopen, die dit verhelpt. Bvd. Ron

een maand geleden
in: Auto's
TurfGraver
een maand geleden
Vlak onder de oliefilter.

Geef als eerste antwoord