Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je veilig autorijden als je aan een oog blind bent?

een jaar geleden
in: Auto's
Pieterke
een jaar geleden
Mijn vader heeft zijn rijbewijs gehaald toen hij al aan 1 oog blind was. Dus ja, het kan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik heb al een rijbewijs
Als u plotseling met één oog niet kunt zien, mag u tijdelijk niet rijden. Uw hersenen hebben tijd nodig om te wennen aan kijken met één oog. Dit geldt ook als u één oog moet afdekken omdat u dubbelziet. Na minimaal 3 maanden mag u weer rijden. Ga hierover in gesprek met uw oogarts. Hij of zij kan helpen inschatten of het verstandig is om aan het einde van deze 3 maanden een Gezondheidsverklaring in te vullen. Als u na het gesprek met uw arts nog steeds twijfelt, raden we u ook aan een Gezondheidsverklaring in te vullen. Het CBR onderzoekt dan of u inderdaad geen risico loopt in het verkeer.
(Lees meer...)
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
Als toevoeging daarop het stuk daarvoor: "
Ik ga rijexamen doen
Iedereen die een rijbewijs gaat halen, vult een vragenlijst in over zijn of haar gezondheid: de Gezondheidsverklaring. Zo kan het CBR onderzoeken of mensen gezond genoeg zijn om te rijden. In uw geval geeft u hierop aan dat u met één of beide ogen niet goed kunt zien, ook als u een bril of lenzen draagt. Het CBR onderzoekt dan of u veilig kunt rijden.
" Welke gok ik relevanter is omdat mensen die blind zijn aan 1 oog dat gok ik vaker zijn dan 3 maanden.
Inekez1
een jaar geleden
@Leonard, het gaat in de tekst die ronron plaatst niet over 'tijdelijk met 1 oog niet kunnen zien', maar om tijdelijk niet mogen autorijden omdat je moet wennen aan zien met 1 oog.
ronron1212
een jaar geleden
@LeonardN en @Inekez1 in beide gevallen mogen mensen rijden.
LeonardN
een jaar geleden
@Inekez1
Ja wat ik daar zeg kan je als niet geschreven beschouwen. ronron1212
EN niet rijden. Ligt aan de voorwaarden/situatie.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing