Wat kan het krakende geluid dat mijn auto maakt zijn?

Ik heb al een tijdje het volgende ‘probleem’ met mijn auto; op het moment dat ik met meerdere mensen in de auto zit dan maakt de auto wanneer de auto ‘nog koud is’ een krakend geluid, rechts achter. Hoe meer mensen, hoe harder het geluid wordt. Het is een piepend/krakend geluid die binnen een paar minuten na wegrijden eigenlijk altijd weer weg is.
Ik ben er mee naar 3 garages gegaan. 2 hebben niks kunnen vinden, 1 zag dat de schokdempers wat aan de oude kant zijn, maar ze kunnen nog wel een tijd mee. Ze dachten dat vermoedelijk het geluid daar vandaag komt maar zeker weten doen ze het niet. De kans bestaat dus dat ik nieuwe schokdempers laat plaatsen maar het probleem nog niet is opgelost. Het rare is dus vooral dat het geluid stopt na een paar minuten rijden.. Iemand die een idee heeft wat het kan zijn/soortgelijk iets met de auto heeft gehad?

3 maanden geleden
in: Auto's
janjan
3 maanden geleden
Als het om een Fiat gaat is dat normaal, altijd vage problemen die vanzelf herstellen.
Kees10
3 maanden geleden
Als het een schokbreker is zou je ook iets moeten horen als je bij een stilstaande auto de achtervering indrukt
Of wat schudden aan de stilstaande auto , vaak hoor je dan wel iets als er ergens speling zit
De banden staan goed op spanning? als een band te zacht staat komt er een soort platte kant aan, vooral als het rubber wat stug is door de kou, als je even aan het rijden bent gaat dat ook weer over
Kees10
3 maanden geleden
Hoor je het als je over oneffenheden rijdt? of ook op een vlakke weg?

Geef als eerste antwoord