Door oranje stoplicht gereden maar bij rood teruggereden + roodlichtcamera?

Ik ben vandaag met mijn auto langs een roodlichtcamera gereden. De camera sprong op oranje en ik dacht dat ik het nog kon remmen. Eenmaal vol op de rem getrapt slipte mijn auto een beetje door aangezien het nat wegdek. Nu denk ik zelf dat ik over beide lussen ben gereden, maar dit is gebeurd terwijl het stoplicht op oranje stond. Toen het rood werd reed ik achteruit terug tot aan de stop streep. Kan ik zinn geflitst?

3 maanden geleden
in: Auto's
1.8K
Cryofiel
3 maanden geleden
Als je vol op de rem moet om nog te kunnen stoppen voordat het licht rood wordt, rijd je sowieso te snel. Of heb je niet opgelet op de kleur van het stoplicht.

Als het licht oranje wordt, heb je nog voldoende tijd om normaal te remmen.

Als je al zo dichtbij bent dat je niet meer tot stilstand kunt komen door normaal te remmen, kun je gewoon doorrijden. Je bent dan al lang voorbij het stoplicht voordat het op rood springt.
Kevinisaanwezig
3 maanden geleden
Hey Cryofiel, je hebt hier helemaal gelijk in. Ik had waarschijnlijk door moeten rijden. Maar de vraag is of ik voor deze actie nu beboet kan worden? Aangezien ik doorreed bij oranje maar achteruit reed bij rood. Oftewel, ik reed terug beginnend bij de 2e lus en eindigde bij de 1e zegmaar.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 maanden geleden
Er worden meerdere opnames gemaakt. Daarop zal te zien zijn dat u gestopt bent en vervolgens achteruit bent gereden. U krijgt geen boete, en anders kunt u deze succesvol aanvechten.

Geef als eerste antwoord