Waar moet je op letten als je olie ververst bij een automatische versnellingsbak?

Diesel, 240.000 dznd km.

10 maanden geleden
in: Auto's
1.1K
TurfGraver
10 maanden geleden
Op de zelfde dingen als bij een geschakelde bak.
Neem aan dat je motorolie verversen bedoeld.
tinus1969
10 maanden geleden
Om te beginnen; of die wel ververst moet worden. Wat zegt t instructieboekje?
Edraket
10 maanden geleden
Als de versnellingsbak geen problemen geeft dus altijd goed op- en terugschakelt dan moet je daar niets aan doen.
Er is dan geen enkele reden om de olie te verversen. Het spoelen van automatische versnellingsbakken is geldklopperij, uitgevonden door garagebedrijven om naïeve consumenten van hun geld af te helpen.
Edraket
10 maanden geleden
2. Zou de bak wel problemen geven en niet meer soepel schakelen, dan verandert dit niet door de olie te verwisselen.
Andere, nieuwe olie repareert geen slijtage.
SnakeEye
10 maanden geleden
Hoor je juist niet slijtage te voorkomen om juist wel olie te verversen?

Geef als eerste antwoord