Waarom helt de zit van een autostoel bij alle autostoelen naar achteren?

Ik gebruik een wigkussen in de auto. Hiermee zitten mijn heupen hoger dan mijn knieën. De hoek in de heupen openen zich meer. Ook wordt het zitvlak vergoot. Maar waarom is de zit van een autostoel niet recht? Heeft dit te maken met de veiligheid?

Picture for question
12 maanden geleden
in: Auto's
1.2K
AlphaLimaSierra
12 maanden geleden
Wat ervaar je als voordeel bij het gebruik van dat wigkussen?
Inekez1
12 maanden geleden
Zet je stoel eens verder naar achteren. Aan je armen te zien, zit je veel te dicht op het stuur. Door je stoel naar achteren te zetten (de hele stoel schuiven, dus niet de leuning achterover) kom je vanzelf met je benen meer horizontaal naar de pedalen. Dan heb je volgens mij dat hele wigkussen niet meer nodig om je benen/heupen/onderrug in dezelfde houding te krijgen als nu met dat kussen.

Antwoorden (1)

Kijk in je huis alle zit plekken zijn recht.
Dit is alleen gedaan ivbm hoofdruimte in auto's
Daarom hebben bestuurders die dagelijks KM maken last van de rug.
Ik heb een SEAT AROSA BJ 2001 gehad waar je de stand kon veranderen waar door je stoel recht gaat staan. Meen dat moderene auto's dat ook hebben
Oplossing voor andere auto's zou een WIG kunnen zijn die je kan oppomen
Spreek ook uit ervaring veel KM gemaakt en ook last van mijn rug
12 maanden geleden