Stel je rijdt als eerste een weiland in wat als parkeerplaats dient, hoe parkeer je dan het beste?

Het beste, als in het meest sociaal wenselijke, en/of het meeste effectieve.

12 maanden geleden
in: Auto's
1.5K
Inekez1
12 maanden geleden
Dat ligt aan de grootte en vorm van dat weiland en waar de ingang / uitgang is.
Biertje
12 maanden geleden
Laten we zeggen 50m diep en 20m breed, 1 in-/uitgang aan de kant van het terrein.
crispy
12 maanden geleden
Bij een evenement? dan zijn er toch verkeersgeleiders die je aanwijzen hoe en waar te parkeren?
En als het niet bij een evenement is, dan zou er toch een bepaalde inrichting moeten zijn van die parkeerplaats.
Ritsuka
12 maanden geleden
Is er geen verkeersbegeleider?
Biertje
12 maanden geleden
Nee dit was bij een restaurant. Soms is er een verkeersregelaar hoorde ik, maar vaak niet. Worden ook wel eens auto's klem gezet begreep ik.
Amadea
12 maanden geleden
Simpel redenerend zeg ik: meteen vooraan links of rechts van de ingang en dan zodanig dat er geen andere auto ervoor gezet maar eventueel wel eentje erachter ingeparkeerd kan worden.
crispy
12 maanden geleden
In dat geval moet de restauranthouder zorgen dat het duidelijk wordt hoe de inrichting is van die parkeermogelijkheid.
Het meest logische is natuurlijk dat er langs de zijkanten wordt geparkeerd en er in het midden een strook is waar je kunt rijden. Maar afhankelijk van de locatie van de inrit (aan een smalle of aan een brede zijde, aan de zijkant of in het midden) kan je pas bepalen wat optimaal is qua indeling. Het is niet aan de eerste gast van dit restaurant om te bepalen hoe je daar moet parkeren.
Inekez1
12 maanden geleden
Zelf zou ik zodanig parkeren dat ik er hoe dan ook weer uit kan. Want als je als eerste komt, wil je misschien ook weer als eerste weg terwijl dan het hele veld vol staat. Dus langs de rand parkeren, met de kont naar de rand. Veld van 20 meter breed kan iedereen haaks op de rand parkeren en in het midden voldoende ruimte voor in/uit rijden.
Biertje
12 maanden geleden
@crispy: Dat is precies wat ik aangaf aan iemand die daar werkte. Hij vond het ook lastig, zeker als er iemand vast werd gezet en ging klagen. Tsja. Regel het goed of niet vind ik dan.
Ritsuka
12 maanden geleden
Achteruit inparkeren, dan rijd je makkelijk weer weg.
Biertje
12 maanden geleden
@Inekez1: Zo denk ik er nu ook over, lijkt me een prima antwoord trouwens ;)

Geef als eerste antwoord