Heb een nieuwe auto gekocht die ongeveer 1:20 zou moeten lopen wat ik ook doe hij haalt het lang niet

kan ik hem weer terug doen ben in mijn ogen verkeerd voor gelicht

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Die 1 op 20 wordt gehaald in de fabriek, op de rollenbank, waar de omstandigheden optimaal zijn. Dat haal je niet op de weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Brako100;

Zoals Moolkeesje al aangaf zijn die waarden alleen maar vastgesteld om redenen van energielabels en voor de bepaling van fiscale heffingen. Ze worden volgens een streng protocol bepaald en dienen verder alleen maar als onderling vergelijkingsmateriaal met andere auto's. Waarschijnlijk staat er ergens in de folder of het instructieboekje een ontsnappingsclausule die de fabrikant vrijpleit als jij in de praktijk die cijfers niet zou kunnen halen, zodat je niet op die grond alleen je auto in mag leveren en je geld terugvragen.
De enige manier om in de buurt te komen bij de opgegeven cijfers is om overwegend lange ritten te maken met constante en gematigde snelheden in de hoogste versnelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de auto nieuw is loopt hij zowizo nog niet zuinig.

Lagers moeten nog even op elkaar inslijten en het vet is nog dik.

Bij een vrachtwagen combinatie duurt dit ongeveer 60 tot 80.000km Een personen auto zal toch ook minimaal 5 tot 10.000km nodig hebben voor alles een beetje soepel loopt.

En dan nog het aller belangrijkste de prestaties van de chauffeur. Een cursus voor "het nieuwe rijden" scheelt je zomaar een paar kilometer op een liter.

Ik ben wel nieuwsgierig wat voor merk en type auto je hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedurende het inloop proces ( ongeveer 4000 tot 6000 km ) zal de auto wat meer gebruiken . Wat fabrikanten opgeven is vaak te hoog gegrepen , en in het verkeer niet haalbaar . Van invloed is de rechtervoet - de buiten temperatuur ( bij vrieskou is het verbruik altijd hoger ) - de temperatuur van de motor - Korte of lange stukken rijden , op lange stukken komt de motor goed op temperatuur en dat gunstig . Zoveel mogelijk rijden op het toerental waar bij de motor zijn maximale koppel levert , met de gekozen versnelling aangepast op de snelheid die op die plaats geld . Niet te laagtoerig en niet te hoogtoerig rijden ! dat ze de auto terug nemen dat denk ik niet !