Is deze MX5 een betrouwbare auto? (1991.) Zie link.

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Mazda/MX-5/2DU9E/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&merken=Mazda&modellen=MX-5&vanPrijs=1&totPrijs=4000&vanBouwjaar=1984&totBouwjaar=2009&postcode=8431EN&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=29&pos=4

Uiteraard hangt 't ook van de vorige bestuurders af en de onderhoudsgeschiedenis.
Maar in 't 'algemeen' of juist speficiek deze auto?

Weet jij het antwoord?

/2500

hij is mooi ,maar ja wat is de geschiedenis??vette aanrijding gehad??tja je ziet het niet van de buiten kant.

Een cabrio met soft top als hoofdvervoersmiddel. Best kwetsbaar en niet altijd even praktisch natuurlijk. Wel leuke voor het oog die MX5!

Zover ik weet licht hier een rotatiemotor in, als je er problemen mee krijgt, is er hier meer kennis voor nodig om tot een oplossing te komen dan met een gewone 4-takt. Toegevoegd na 7 minuten: (ook wel wankelmotor) Toegevoegd na 28 minuten: Geen reactie mogelijkheid mijnerzijds; mijn nederige excuses voor mijn vergissing.

Mazda is een van de auto's waarvan bekend is dat ze goede motors hebben. In dit geval gaat het om een MX5, het is een prachtige auto en is waarschijnlijk gekocht door een liefhebber. Cabrio's worden over het algemeen niet het gehele jaar gebruikt, maar staat vaak lange tijd in een garage, hierdoor zullen de kilometers vaak laag zijn bij de oudere auto's. Mij lijkt dit op het oog een prima auto!

Ha, die Mmm; MX-5's staan in het algemeen als erg betrouwbaar bekend, net als eigenlijk de meeste Mazda's. Zelfs de Wankelmodellen van dit merk hebben een goede naam. Ga niet alleen af op een advertentie, maar ga de auto zelf bekijken en neem iemand mee die (écht) verstand van zaken heeft. Dus niet een of andere slimme oom of neef, maar een monteur of iemand die de MX-5 uit eigen ervaring goed kent. Dat kán natuurlijk best een oom of neef zijn.... Of regel een aankoopkeuring via ANWB of Dekra. Check ook eens of er geen MX-5forum te vinden is met tips & trucs.

Hi MMM, leuke kar. Stuurt goed en is vooral in de zomer een leuke auto. Heel praktisch is ie niet, het blijft een cabrio. Iemand meenemen kun je echt vergeten. Mazda is wel een zeer betrouwbaar merk, maar dat geldt in zijn algemeenheid. Over deze auto valt weinig te zeggen, want ik heb er niet mee gereden. De auto is 18 jaar oud en dan kun je wachten op hier een daar een probleempje. Niet erg, maar je moet wel het geld klaar hebben liggen om het op te laten lossen. 200.000 km is ook niet weinig, maar voor 2.950 kun je geen nieuwe verwachten. Stel in ieder geval een aankoopkeuring voor, een MX5 is een liefhebbersauto en daar horen liefhebberprijzen bij. Dus; erg leuke kar, hou een reserve voor reparaties en biedt 2.500. Veel afschrijven zul je daarna niet meer doen.

Wij hebben jaren lang in een MX5 (Miata) gereden. Auto is zeer betrouwbaar, heeft een sportieve rijstijl door achterwielaandrijving, is goedkoop in onderhoud. Vermoedelijk moet je wel een nieuw dak laten monteren want die oude dakjes zijn van een soort plastic wat breekt als het ouder wordt. Wij hebben destijds een linnen dak laten monteren en dat kostte ca. 500 euro. Behalve een lekke uitlaat hebben we verder nooit kosten gehad. Hebben zeker 75000 km gereden. Toen we 'm kochten stond de teller op 50000. We hebben de auto ingeruild vanwege het ruimtegebrek, want, met alleen twee zitplaatsen en een piepklein kofferbakje kom je vaak ruimte tekort. Vakantiebagage ging steevat mee op een rekje op de kofferdeksel. Er zijn in NL verschillende clubs, waarvan wij er van een ook lid waren. Deze bieden bij lidmaatschap een collectieve verzekering aan (alleen interessant bij Casco) en organiseren verschillende meetings waar je gelijkgestemde weggebruikers ontmoet. Ik herinner me ooit dat ze een wedstrijd hadden uitgeschreven wie de meeste kilometers op de teller had staan. Er waren er verschillende bij die tonnen hadden gedraaid. De koploper had er, geloof ik iets van 300.000+ opzitten met dezelfde motor, dus je kunt nog wel wat vooruit. Bij aankoop even opletten op de spatborden, want daar willen die oude mxen nog wel eens roest geven. Bij een proefrit even hard doorremmen en kijken of ie niet weg trekt naar links of rechts. (stuur losjes in de vingers houden) Overigens reden wij het jaar rond in de MX5 en steevast bijna altijd open. Als je je er op kleed kan het altijd. Veel plezier alvast en welkom bij de daklozen! Toegevoegd na 4 minuten: http://www.mx5club.nl/cmspub.asp?pdsn=Page&dbid=76

Erg betrouwbare auto, en als je in de winter netjes een hardtop gebruikt, is het ook een auto voor het hele jaar!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100