Autokenners gezocht. Nog geld in m'n auto steken of niet? Zie omschrijving

Heb een Renault Laguna uit 1996 met 240.000 op de teller. Komt nu de APK niet door. rep. Kosten bedragen 200€. Auto bevat een grote deuk. En begint lichtjes te rotten. Over half jaar nog voor minstens die kosten te verkopen aan sloop of particulier? Of weggegooid geld? Ik rijd er het liefst nog n half jaar mee
Door zodat ik de tijd heb om een goede auto te vinden, maar niet als
Ik ermee veel extra kosten moet maken die ik nooit meer terug zie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Voor 200 euro zou ik de auto laten repareren. Die kosten heb je in 2 a 3 maanden terugverdient. En neem die deuk maar voor lief, de auto rijdt er niet minder om neem ik aan. 240 dznd km is best veel maar de auto kan makkelijk naar de 3 ton. Ik krijg ook de indruk dat de volgende niet een splinternieuwe wordt, dus is het maar de vraag welke kosten je krijgt als je een andere occassion koopt. Nu weet je dat je voor 200 klaar bent.

Dat 'lichtjes rotten' moet natuurlijk geen gevaarlijke situatie opleveren zoals doorgerotte dragende delen, want dan is het wel hoog tijd voor een andere.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord, maar even als taalpurist in opleiding, is een ton als afstand/gewicht niet 1000xxx? Als het over geld gaat 100.000? Of bestaat de uitdrukking 'ton' helemaal niet bij aantallen op zich maar alleen bij gewicht?
paulus811
12 jaar geleden
Een ton is 100.000 kilometers. Of dat officieel zo is weet ik niet, maar in de autobranche is dat een heel gangbare term. En als het over geld gaat, kost de auto 100.000 euro. En als gewicht is het 1.000 kilo.
Ik ben niet zo'n goede auto kenner.. Maar 200 euro lijkt me nog wel te doen!!! Voor een half jaar... Vermoedelijk krijg je nog wel een gedeelte terug als inruil of voor de sloop, meestal voor onderdelen.. Ik zou dan rustig kijken voor een andere auto... Want anders koop je misschien snel en dat is ook niet altijd voordelig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt eraan, als hij voor die 200e door de keuring heen kan, zal ik nog een half jaartje door blijven rijden.
dan heb je in de tussentijd mooi de tijd om een nieuwe auto uit te zoeken.
zoals al eerder vermeld, zolang de deuk niets belemmert, is deze niet erg.
zolang de roest niet op gevaarlijke plekken zit zoals bevestigingspunten, is dit voor een half jaartje niet zo'n probleem.
of je de reparatiekosten terugverdiend bij het verkopen weet ik niet, maar het geeft je in ieder geval de tijd om geen overhaaste deal te maken voor je nieuwe auto.
kortom, als hij voor 200e door de keuring heen komt, zal ik het doen.
wordt het een paar euro duurder, is dat niet zo erg.
maar wordt het veel meer, dan moet je toch de voor en nadelen maar eens op een rijtje gaan zetten.
(natuurlijk is zelf repareren goedkoper, alleen moet je dit wel kunnen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een auto zonder apk is eigenlijk onverkoopbaar.
dus nieuwe apk,en dan nog een paar maanden rijden en dan kun je hem nog voor wat geld verkopen in plaats van naar de sloop