Zijn auto-wasstraten schadelijk voor kunstof koplampen?

Door bv de wasvloeistof of wax die er voor gebruikt word. Dat de koplampen toch dof worden. Ik heb dit wel eens gehoord. je kan beter je auto met de hand wassen. Wie kan hier een goed antwoord op geven

een jaar geleden
in: Auto's
1.5K
ronron1212
een jaar geleden
In wasstraat kan je programma's kiezen alleen wassen of wassen en waxen enz.
soundstorm
een jaar geleden
ja dat weet ik maar wat ik niet weet is, zijn de vloeistoffen schadelijk voor kunststof. Wasstraten geven daar geen antwoord op
ronron1212
een jaar geleden
alleen wassen met water en zeep niet
paulus811
een jaar geleden
Nee, koplampen worden niet dof door de wasstraat, maar door het rijden. Als je het op de juiste manier doet, is handwassen wel altijd beter dan de wasstraat. Er zijn overigens middeltjes te koop om een doffe koplamp weer helder te krijgen om apk afkeur te voorkomen.

Geef als eerste antwoord