Een auto doet niks. Na even een klein stukje duwen, wel. Waar ligt 't dan aan?

De startmotor reageerde eerst niet. Na de auto te hebben bewogen (duwen en/of een heen en weer) deed ie 't wel. Wat is er dan versleten?

Een half uurtje later weer 't zelfde euvel en zelfde 'oplossing'.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

Kan zijn dat het start relais blijft hangen door heen en weer te bewegen springt hij weer in de goede stand. Waarschijnlijk toe aan een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

startermotor is niet helemaal goed meer .
als je het nu weer hebt dat hij het niet doet moet je maar eens en paar tikken met een hamer tegen de startermotor geven wedden dat hij het dan wel doet.
dit is natuurlijk een noodoplossing tot dat je een andere startermotor hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou het (ik geloof dat het relaise heet)ding kunnen dat de start motor aanstuurt die kunnen kapot gaan en het dan soms wel&niet doen als er verder geen problemen met de accu en andere systemen zijn zou ik daar eens naar kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk deel van het relais is dan versleten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat kan ik je dus eigenlijk niet goed uitleggen wat ik uit eigen ervaring weet(volvo 340)is dat er op de start motot en klijn dingetje zit dat er voor zorgt dat het het tandwiel van de start motor aangrijpt dat schijnt het relais te zijn
bij mijn tante truus mobiel was dat ooit kapot(als er ooit kampioen schappen motor klep heffen en of start motor vervangen gehouden worden win ik zekerevenals bobslee starten voor verliefde stellen en helling parkeren weten maar dat terzijde
het was dus kapot als ik probeerde te starten hoorde ik alleen ''klik'' of klik grrr
dat doet mij vermoeden dat het bij jouw auto ook in die hoek zal zitten
je heb een nieuwe startmotor nodig.
waarschijnlijk zijn de tandwieltjes versleten van je startmotor.
Voor ongeveer tussen de €50 en €70 heb een nieuwe startmotor.
Als je een nieuwe startmotor heb dan is het euvel verholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt "de startmotor reageerde eerst niet" Bedoel je dan dat er helemaal niks gebeurt, of hoor je toch een klik.
Het verschil is dat het dan meerdere dingen kunnen zijn. Als je echt niks hoort dan is waarschijnlijk het start relais de boosdoener of ook een slecht contact ergens. En een relais is zeker geen soort zekering zoals hier verder door iemand vernoemd wordt, maar dient meestal om een goede overbrenging te maken op de klemmen met weinig spanningsverlies. Wanneer wel een klik of ander gekras gehoord wordt dan zijn de tanden van de startmotor meestal in slechte staat, maar ook de bendix kan het probleem zijn, meestal vuil tussen de as en tandstuk. Ik zou dus eerst maar eens een kenner raadplegen om effen te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook een beschadige starterkrans zijn