Nee, de ene band is veel groter dan de andere. Als het al past in je wielkast (ook over drempels met zware belading en bij scherp sturen) is het niet handig omdat je snelheidsmeter een te grote afwijking toont. Andere systemen zoals ABS werken mogelijk ook niet goed meer.

215 is de breedte van de band in millimeters.
65 en 85 is de hoogte van de band, uitgedrukt in percentage van de breedte.
De band 215/65R16 heeft een totale hoogte van 68,59 cm en een omtrek van 215,47 cm.
De band 215/85R16 heeft een totale hoogte van 77,19 cm en een omtrek van 242,50 cm.

Het verschil in hoogte is 8,6 cm, het verschil in omtrek maar liefst 27,02 cm. Dat is een verschil van 12,54%.
Bij het monteren van een andere bandenmaat dan origineel wordt meestal uitgegaan van een maximaal verschil van 3%.

In het schema in de eerste link zie je ook hoeveel je snelheidsmeter zal afwijken. Dat is lastig, maar in theorie rekening mee te houden. Het hangt van de constructie van je auto af, of je die grotere wielen er uberhaupt onder kunt zetten zonder dat ze gaan aanlopen tijdens het rijden.
Inekez1
een jaar geleden