Kan ik privé een auto leasen als ik 45.000 kilometer per jaar rijd?

Op internet is een maximum aantal kilometers ingesteld, afhankelijk per organisatie maar ver onder de 45.000.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
11.3K

Antwoorden (3)

het kan maar met deze kilometers zullen aan het eind van het jaar de kosten tegenvallen als je ze vergelijkt met eigen aanschaf het leasen wordt pas echt aantrekkelijk vanaf 75.000 kilometer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat.
Je betaald elke maand gewoon je maand bedrag en je kunt zorgeloos rijden.

Wel is het zaak om de passende maatschappij te vinden in verband met je kilometers zoals jezelf al aangeeft. De één heeft een maximum van 15000 km en je betaald bv € 0,05 per meer km de ander heeft een maximum van 35000 km en betaal je € 0,10 per meer km.

Let wel; veel zogenaamde "private lease" opties zijn verkapte financieringen van de eigen merken. Je moet dus opzoek naar een onafhankelijke maatschappij. Ik heb één voorbeeld toegevoegd. (Deze heeft standaard 35000 km p/j)

Een andere optie is om juist wel gebruik te maken van de optie van Private lease bij één van de merken en dan om de twee a drie jaar een nieuwe te rijden. De auto staat dan wel op jou naam en als je er genoeg van hebt dan betaal je ineens het rest bedrag en blijft hij van jou.
Sluit daarbij een onderhoudscontract af en je bent er ook.

Maar hoe je het ook bekijkt; het kost altijd enorm veel geld. Als je het officieel bekijkt dan moet je voor een middenklasser al gauw 4-700 euro per maand rekenen.
(e.e.a. afhankelijk van uitvoering, km p/j, leeftijd, provincie etc. Zie bron twee).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zullen weinig leasemaatschappijen zijn waar je particulier een auto kunt leasen.Kilometers maken niet uit, al rij je 100.000 per jaar, ze zullen alleen de looptijd aanpassen. korter dus, en door meer onderhoud gaat de leaseprijs omhoog