Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beschadigt de laklaag van een auto als je er kokend water overheen giet?

Ik heb wat filmpjes gezien hoe mensen kokend water over een gedeukte bumper gieten, En deze vervolgens helemaal uitdeuken. Ik vraag me alleen of het wel echt is, Doordat ik twijfel of de laklaag wel kokend water kan overleven.

een jaar geleden
in: Auto's
8.2K
TurfGraver
een jaar geleden
Kunststof bumbers zijn vaak in kleur gemaakt en anders na uitdeuken overspuiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, de temperatuur is daar niet hoog genoeg voor. Bij gebruik van een heteluchtpistool of droogijs kan de laklaag wel beschadigd worden.

Maar… de kans dat je je vingers door het kokende water verbrandt, is vele malen hoger dan dat je de deuk succesvol zal verwijderen. Door 'op gevoel' kokend heet water over je beschadigde onderdeel te gieten, is het risico groot dat je het materiaal vervormt en intacte gedeeltes beschadigt. Vervormde onderdelen zullen dan vervangen moeten worden en dat is duurder dan een deukje laten verwijderen door een schadehersteller.
(Lees meer...)
SimonV
een jaar geleden
HoeDan123
een jaar geleden
Ik ken die site wikihow ook nog haha... Maar bedankt Simon!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding