Welke (merk)auto banden zijn het best?

De titel zegt het al.
Ik ben best zuinig op mijn auto en wil graag alleen maar A-klasse producten op/in mijn auto.
Mijn zomerbanden zijn bijna op en wil graag een nieuwe set kopen en erop laten monteren. Alhoewel, zit ik met een verwarring.
Meeste banden hebben een markering die je verteld hoe zuinig, hoeveel grip en hoeveel geluid ze produceren. Maar ik heb op verschillende websites hetzelfde band vergeleken en ze geven me telkens een ander score. Ik probeer advies te volgen van ANWB bandentest maar de banden zijn daarop gelimiteerd.
Mijn bandenmaat is 205/55 R16 en ik ben op zoek naar zomerbanden. Ik weet trouwens niet of de markering op de banden legitiem zijn of gewoon door een bedrijf zijn aangepast.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
crispy
2 jaar geleden
Heb je ook nog een bepaald budget? Want de beste zijn ook vaak de duurste.

Antwoorden (2)

Er is niet één autoband de beste. Verschillende banden zijn bedoeld voor verscillende auto's (denk hierbij aan gewicht en uitlijning), ook is er vreschil voor wat betreft wegdek (terrein of snelweg) , voorts heb je verschillen voor weersomstandigheden (winter of zomer).
Doorgaans is het aan te raden om de banden te monteren die de fabrikant (van de auto) adviseert.
jc54
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hi jc54!
Ik heb een golf 6 uit 2009. De originele banden wat erop zaten lijken mij minder kwalitatief dan banden uit 2022. Ik neem aan dat de kwaliteit van banden toeneemt bij elk nieuwe generatie
Uit tests betreffende deze bandenmaat komen deze in 2022 als beste uit de bus:
Continental PremiumContact 6
Bridgestone Turanza T005
Michelin Primacy 4
SimonV