wat is waterslag in een auto?

wat is waterslag in de motor van de auto.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Antwoorden (2)

Waterslag is als er water in de motor komt (boven de zuiger) en de compressieruimte wordt "te klein". Hierdoor ontstaat schade die divers kan zijn.
Zie voor meer uitleg onderstaande link.
jc54
2 jaar geleden
Om het risico op zogenoemde waterslag te beperken, vermijd je dan beter de allerdiepste plassen. Waterslag ontstaat als de motor water aanzuigt in plaats van lucht. Wanneer het water in de verbrandingskamer komt, is het meestal al te laat: in tegenstelling tot het brandstof-luchtmengsel kan water niet worden samengedrukt. De zuigers worden dan abrupt afgeremd.
fremar