Ben je per direct gezakt bij het auto praktijkexamen als je een rem-of stuuringreep krijgt?

Ik heb bijna mijn rijexamen alleen hoop ik in ieder geval een rem-of stuuringreep weten te voorkomen. Ik heb zo’n gevoel dat het dan meteen einde verhaal is als dat voorkomt en dat verder rijden eigenlijk geen zin meer heeft.

2 jaar geleden
in: Auto's
5.1K
Anoniem01102016
2 jaar geleden
Het hangt af van de situatie

Antwoorden (2)

Ja bij een ingreep ben je direct gezakt. Een ingreep is om een (bijna) ongeval te voorkomen. Je bent dan kennelijk niet in staat om zelfstandig een auto te besturen, dus ben je gezakt.
2 jaar geleden
Anoniem01102016
2 jaar geleden
Niet altijd, ze kunnen bijvoorbeeld ook ingrijpen wanneer je bijna tegen een stoeprand aan zit, dan ben je niet meteen gezakt
'Altijd' is te sterk gezegd. Maar de kans dat je gezakt bent is bijzonder groot.
Je zakt als je jezelf, of anderen in een onveilige situatie brengt.

Dat kan zijn doordat je het voertuig niet voldoende beheerst, niet uitkijkt, verkeersregels negeert of gevaarlijke situaties veroorzaakt.

Je kunt dus een ingreep krijgen wanneer je een keer een bocht te ruim of te krap neemt. Dat is een probleem in de beheersing van het voertuig. Als dat echter geen gevaarlijke situaties oplevert en je rijdt verder perfect, dan hoeft dat niet per-se te betekenen dat je gezakt bent.

Verder rijden heeft overigens zeker wel zin. De ervaring die je op doet tijdens het examen kan niet goed gesimuleerd worden tijdens het lessen, maar kan zeer nuttig zijn bij de volgende keer dat je examen doet. Als in: je weet beter wat er komen gaat en zult hopelijk minder zenuwachtig zijn.
Ozewiezewozewiezewallakristallix