Wanneer moet je je mistlampen aanzetten?

Hoe bepaal je wanneer mistlampen moeten worden aangezet? Soms kan je nog best veel zien in de mist. Moet je je mistlampen dan bijvoorbeeld ook aanzetten of hoeft het dan niet?

2 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (2)

Dat mag alleen bij zeer dichte mist, oftewel bij minder dan 50 meter zicht mag het mistachterlicht (pas) aan. Aan de voorzijde mag je mistlampen aanzetten bij minder dan 200 meter zicht.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
We spreken van mist wanneer het zicht minder is dan 1000 meter. Bij dichte mist is het zicht minder dan 200 meter. Dan mogen de mistlampen voor aan. De achterlampen voor mist mogen aan wanneer het zicht minder dan 50 meter is.