auto veilen? Hoe werkt dat?

Ik kom de laatste tijd bij RKC WAALWIJK het Autoveiling Promotie Elftal met enige regelmaat tegen, maar ik vraag mij nu dus af hoe het veilen van een auto in zijn werk gaat. Op de website van Autoveiling.nl vind ik alleen maar informatie voor bedrijven en niet voor particulieren. Kan iemand mij n vraag beantwoorden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Particulieren kunnen via de ANWB Verkoopservice hun auto verkopen. Via bijgaande link kom je op de site met beschrijving hoe het werkt.
https://www.anwbautoverkoopservice.nl/?utm_source=anwb.nl&utm_medium=selectieblok_autoportal&utm_campaign=anwb.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Gemma, ik heb mijn auto via de ANWB verkocht en dat is niet zo'n goed idee. Ze beloven je aan de voorkant dat ze goedkoop zijn en je hoeft alleen maar lid te worden etc. etc., maar achteraf krijg je € 1000,- minder voor je auto omdat er krasjes en deukjes op zitten die jij niet had genoemd.

Een vriend van mij heeft zijn auto verkocht via Autoveiling.nl en die is vooraf duurder uit geweest, maar achteraf een stuk goedkoper. Bij Autoveiling brengt een inspecteur van hun de auto in beeld waardoor ze weten wat er wel en niet met je auto aan de hand is. Zo voorkom je "strijd" achteraf.

Om op je vraag terug te komen hoe het veilen van een auto in zijn werk gaat; je spreekt een prijs af die je voor je auto wilt hebben. Als die niet wordt gehaald, ben je je auto ook niet kwijt. Als die wel wordt gehaald kan jij je auto verkopen.

Kijk maar eens op www.autoveiling.nl/verkoopservice, die kan ik je namelijk wel aan bevelen!

Groetjes,
Stephanie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Gemma,

Goeie vraag van je! Autoveiling.nl draait, ten opzichte van andere aanbieders, het verkoopproces om. Niet eerst een bieding en dan inspectie, maar eerst inspectie en waardebepaling en dan de biedingen. Particulieren kunnen wel een auto aan ons verkopen, maar niet een auto van ons kopen. Wij bieden je auto bij meer dan 6000 autobedrijven aan en die kunnen op je auto gaan bieden. Na de veiling zullen wij contact met je opnemen over het hoogste bod, als je hiermee akkoord gaat wordt je auto verkocht. Als je er niet mee akkoord gaat, dan ben je alleen je € 79,- kwijt of we proberen het nog een keer in een nieuwe veiling.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze ons gerust!