Ja, in Nederland mag je kiezen of je koplampen wit of geel licht uitstralen. Als je auto nu geen xenon lampen heeft maar halogeen, moet je er wel rekening mee houden dat je niet zomaar halogeen kunt vervangen door xenon. Het is niet onmogelijk, maar wel meer werk dan alleen even lampje eruit lampje erin.

In diverse buitenlanden is het niet toegestaan om gele koplampen te monteren. Als jouw auto echter Nederlands kenteken heeft - en volgens de Nederlandse wet voertuigeisen mag het dus wel - dan kun je gewoon met gele koplampen rijden in het buitenland. Tegen eventuele boetes kun je waarschijnlijk succesvol bezwaar maken. Ga je veel met de auto naar het buitenland, vraag je dan af of je dat extra gedoe de moeite waard vindt.
Inekez1
2 jaar geleden
Andyveeeeen
2 jaar geleden
Maar dit is dan erg geel