Hoe kan ik de kilometerteller terugzetten van miles naar kilometer?

De kilometerteller van mijn citroën C2 is opeens overgeschakeld van kilometer naar miles. ik vind nergens hoe ik dit terug kan zetten, wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vast een instelling in je boardcomputer, kijk even in je handleiding van je auto!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nergens iets gevonden in de handleiding, zal naar de auto dealer moeten gaan denk ik

Het beste antwoord

Ik vond op internet het volgende:

ignition on but dont start. make sure milage is on total. hold down right hand button on the speedo panel until kph starts to flash. let go of button then press button again kph will change to mph. turn ignition off then back on again.

Het is in het Engels, voor een C4, en dit is van km naar miles, maar zal omgedraaid hetzelfde werken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp het niet goed.
walter
11 jaar geleden
Ik ook niet helemaal, maar je moet dus contact maken, maar niet je motor starten.
De stand moet op totaal staan, dus je moet je totaal afgelegde afstand in beeld hebben.
Nu moet je 'een' knopje aan je rechterhand indrukken (probeer maar welke, misschien wel een knopje om je dagteller te resetten, of er zitten misschien nog meer knopjes voor de boardcomputer) totdat kph of mph gaat knipperen. Dan het knopje loslaten, en og een keer indrukken totdat kph in beeld staat.
Dan je contact uitzetten, en weer contact aanzetten.
Nu zou het goed moeten staan. Probeer dit gewoon uit totdat je het juiste knopje gevonden hebt :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben zopas terug van de auto dealer, in amper een 30 tal seconden had hij het gevonden, maar ik vroeg wat hij had gedaan. En hij kon het niet zeggen.... enkele keren op die knopjes gedrukt en het was in orde. Het had iets te maken met die knopjes maar hij wist zelf niet meer wat, ofwel beroepsgeheim, het ging allemaal zo vlug dat ik niet kon volgen. Hopelijk blijft het nu op kilometer staan.
Toch bedankt voor de informatie.
walter
11 jaar geleden
Hij zal wel zoiets als wat ik beschreef hebben gedaan.
Moest je betalen, of was het service?