Mag je met een vrachtwagenrijbewijs een dubbelassige aanhanger trekken? (met de auto) zonder dat je be hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Wat denk je, nee natuurlijk niet alleen als je C,E heb dan krijg wel E achter B
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die aanhanger een TMM (totaal maximale massa = eigen gewicht + toegestane laadvermogen) van minder dan 750 kg heeft OF als de aanhanger minder TMM als het trekkend voertuig heeft en die samen minder dan 3500 kg zijn dan mag het.
In andere gevallen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de totale massa van de aanhanger (ledig gewicht + laadvermogen) minder of gelijk is aan het ledig gewicht van het trekkend voertuig EN de totale massa daarmee de 3500 kg. niet overschrijd wel.
Anders niet.