Hoe herken je een roodlichtcamera?

Ik ben vannacht per ongeluk door rood gereden. Het stoplicht was bij een kruispunt op een voorrangsweg. Het licht sprong op oranje en ik dacht echt dat ik het nog kon halen maar hij sprong toch op rood en toen reed ik er doorheen. Nou vraag ik me af of ik ben geflitst of niet. Hoe kan je aan een stoplicht zien of er een camera in zit?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
jc54
2 jaar geleden
Jij hebt je verkeerslessen dus niet goed begrepen. Bij je theorie leer je dat oranje betekent dat je moet stoppen als dat nog mogelijk is. Het betekent niet dat je moet proberen vóór rood nog te passeren.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Lol, dat doen we allemaal wel eens...waarschijnlijk vaker wel dan niet. Dat betekent niet dat je de lessen niet begrijpt...dat betekent dat je door wilt rijden.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zou je een flits zien als er een camera was,ik denk niet dat het zo erg is aangezien je nog oranje zag op het laatste moment,als het toen rood was en je was al op gas kan je er niks aan doen.
Dus geen paniek.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
-
Moderne camera's hebben geen zichtbare flits bij het maken van een foto. Dat was wel zo bij de oudere flitspalen. Maar die palen zijn zo opvallend dat je die makkelijk ziet staan, ook als ze niet flitsen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@Inekez1 ah okay,ja in mijn buurt zie ik nog vaak fliktpalen.