Waar kan ik mijn auto verzekeren na rijden onder invloed?

In augustus 2020 heb ik mijn grootste fout van mijn leven gemaakt door te gaan drinken en daarna op de scooter te gaan rijden. Onverantwoord en ontzettend dom. Ik heb geen ongeval veroorzaakt of schade gemaakt. 5 schadevrije jaren opgebouwd en nog nooit uit de verzekering gegooit.

4 maanden mijn rijbewijs kwijtgeraakt, LEMA cursus, bloedonderzoek en een gesprek met een psycholoog en psychiater volledig afgerond. Sinds december 2020 mag ik weer de weg op.

Ik ben 22 jaar oud en heb gisteren mijn eerste auto gekocht. Nu kom ik er achter dat ik nergens mijn auto kan verzekeren. Contact opgezocht met mijn verzekeringsadviseur en die heeft een offerte aangevraagd bij de Vereende.

Premie per jaar 2800 euro, voor een fiat 500 uit 2008 met een dagwaarde van 3200 euro.

Ik snap dat ik een risicogeval ben maar dit is toch te gek. De Vereende kan vragen wat ze willen, omdat er geen andere partij is die het op neemt voor risicogevallen.

Weet iemand waar je nog meer terecht kan?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (1)

De Vereende is wel de enige maatschappij voor dit soort gevallen. Toch zou je LastPoint Verzekeringen kunnen raadplegen. Dat is een specialist op het gebied van verzekeringen voor consumenten in bijzondere situaties of met verzekeringsvraagstukken. LastPoint Verzekeringen is een onafhankelijke tussenpersoon die met de meeste verzekeraars samenwerkt. Maar veel aanvragen bij LastPoint zullen wel worden doorgeleid naar de Vereende.

Hoeveel je auto waard is, is overigens niet allesbepalend voor de premie: een autoverzekering vergoedt ook de eventuele schade die je bij anderen veroorzaakt met je auto.
SimonV