Waar zit de antenne van een Tesla?

Voor radio-ontvangst

Picture for question
2 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
LeonardN
2 jaar geleden
Volgens deze bron:
https://forums.tesla.com/discussion/37626/where-is-the-3g-antenna-on-the-car FM Radio – in both side mirrors and rear hatch glass (likely a diversity design to pick the strongest signal between the three antennas) FM-radio - in beide zijspiegels en achterruit. (mogelijk een ontwerp om het sterkste signaal van de drie te pakken). ===
Kan niet vinden voor welk(e) model(len) dit geldt.

Antwoorden (3)

De nieuwste auto’s hebben geen antenne meer, zo lijkt het. Deze zitten vaak ingebouwd in het dak of ruiten
Voor de duidelijkheid nieuwe auto's hebben dus geen zichtbare antennes meer
Toegevoegd op 10 augustus 2021 20:48: tekst
2 jaar geleden
Zoals bij veel auto's zit de antenne in de vorm van een dun draadje weggewerkt in de voorruit. Bij een Tesla aan de rechterkant. Via een antenneversterker gaat het signaal naar de radio. Tesla's zijn berucht om hun slechte FM-ontvangst. Dat komt waarschijnlijk door storing van de grote hoeveelheid elektronica aan boord. Je kunt dan beter luisteren naar een audiostream als je ongestoord naar de radio wilt luisteren.
escape
2 jaar geleden
jc54
2 jaar geleden
Waarom een audiostream? DAB + doet het ook heel goed, zonder storingen.
LeonardN
2 jaar geleden
@escape
Heb je een bron?
https://forums.tesla.com/discussion/37626/where-is-the-3g-antenna-on-the-car
"FM Radio – in both side mirrors and rear hatch glass (likely a diversity design to pick the strongest signal between the three antennas)"
In beide zijspiegels en achterruit(met een mogelijke uitleg waarom) Wat bedoel je met een "audiostream" in deze context?
Iets als internetradio via 4G ofzo? @jc54
Lijkt ook niet voor iedereen te gelden:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/is-de-radio-bij-jullie-ook-zo-goed-als-onbruikbaar.37803/
Als er wèl DAB+ ontvangst is, is het geluid continu knisperend, alsof je achter een container truck met grind rijdt waarvan doorlopend kleine steenslag op je voorruit valt.
De radio-antenne zit rechts achter(zie foto)
De wifi & LTE antennes zitten in de buitenspiegels.
Plaatje bij antwoord