Is er iets te doen aan "piepende"ruitenwissers?

Als het regent en ik heb de ruitenwissers aan staan, maken ze een enorme herrie, net alsof ze over een droge ruit gaan. Is hier iets aan te doen of moet ik nieuwe ruitenwissers kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
13.9K

Het beste antwoord

Maak de autoruit en de wisser goed schoon met water en een schoonmaakmiddel.

Neem een aardappel (rauw), snijd hem doormidden en wrijf het uit over de ruit en over de wisserbladen.

Daarna met droge doek ruit en wisserbladen schoonwrijven.

(of een nieuwe kopen als het niet helpt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Een nieuwe voorruit kopen als het niet helpt... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!

Andere antwoorden (4)

Nou het kan vanalles zijn. Ik heb al een keer een nieuwe set gekocht omdat ik dacht dat mijn wissers verrot waren piepten heel erg. Blijkt dat de wissers nog uitstekend waren, maar het zit in de aandrijving van de wisser armen, zonde geld dus.

Als je wissers over de ruit schrapen dan zijn ze vermoedelijk uitgedroogd, dan wissen ze ook niet goed meer. Dan zijn ze waarschijnlijk wel aan vervanging toe.

Het kan ook zijn dat ze versleten zijn, dan gaan ze ook piepen en trekken ze strepen. Ook dan zijn ze aan vervanging toe.

En heel soms wil het wel eens helpen om de wissers schoon te maken. Maar dat is meestal een tijdelijke oplossing.
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de wisserbladen schoongemaakt moeten worden. Een sopje werkt al prima. Ik kan er zo natuurlijk niks van zeggen maar het zou altijd kunnen dat ze versleten zijn. Probeer ze in ieder geval eerst schoon te maken voordat je nieuwe koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed de ruitenwisserbladen schoonmaken, en neem direct de 'armen' mee. Wellicht is het viezigheid en koop je voor niets alles nieuw. Als dit niet werkt, zou ik toch gaan kijken voor nieuwe bladen. Armen kunnen altijd nog indien ook bladen vernieuwen niet werkt; bladen zijn goedkoper!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken het probleem. Ik en mijn vriendin hebben allebei een polo. Pas voor allebei de bladen vervangen en bij allebei piepten ze. Heb toen een ander merk genomen en het piepen was weg. Beide waren van gerenommeerde merken, maar dus wel een groot verschil. Ik ga wel de aardappel proberen. Ben benieuwd :)