1 op 15 betekent.
Dat je auto met 1 liter benzine,
15 kilometer kan rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel eenvoudig, je auto kan 15 kilometer rijden op 1 liter brandstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op één liter brandstof rijdt je auto dan gemiddeld vijftien kilometer.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die vier minnen zijn absolute waanzin. Het gaat wel degelijk over een gemiddelde. Iedere auto rijdt het zuinigst met 90 km over de grote weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begin nu echt te geloven,dat er een verbond van (jeugdige?) minstalkers is opgericht,dat er een genoegen in schept alle,dus ook de goede antwoorden te torpederen.
Ha, die mrN;

In het alledaagse spraakgebruik betekent het inderdaad dat je gemiddeld 15km ver komt op een liter brandstof. In foldertaal komt het er op neer dat een auto in een afgesloten testruimte onder ideale omstandigheden op een rollenbank volgens een nauwkeurige testcyclus die waarde ooit heeft gehaald. Die folderwaarde zul je in de praktijk meestal alleen met veel moeite kunnen benaderen.