In hoeverre verschillen de Belgische verkeersregels/borden van de Nederlandse?

Voor een project ben ik online informatie aan het zoeken over de verkeersregels en verkeersborden. Ik kwam een hele handige website tegen https://www.gratisrijbewijsonline.be/theorie/leerstof-rijbewijs-b met daarop ook een overzicht van borden met betekenis en ik vroeg me af in hoeverre die afwijken van de Nederlandse regels/borden en dus hoe bruikbaar de informatie is.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (1)

Alle voor het project bruikbare actuele informatie is te vinden op een website van de ANWB: Verkeersregels in België.
Twee voorbeelden.
1. Een maatregel over roken in de auto (sinds 6 juli 2020): roken is verboden in het bijzijn van kinderen onder de 18 jaar. Ook elektronische sigaretten vallen hieronder.
2. De maximumsnelheid buiten de bebouwde kom (geen autosnelwegen zijnde) is in Vlaanderen 70 km en in Wallonië 90 km..
https://www.anwb.nl/vakantie/belgie/reisvoorbereiding/verkeersregels