Na het bijvullen koelvloeistof dop vergeten en 15 min naar werk gereden, kan ik deze na het thuiskomen vanmiddag weer bijvullen of kan dit kwaad?

Goeiemorgen. Deze morgen had ik mij overslapen en moest ik mijn koelvloeistof bijvullen. Zo gezegd zo gedaan nu door mij te haasten had ik de moterkap dichtgeslagen.. zo vertrokken naar het werk en een goeie 10min rijden bedacht ik me opeens dat ik de dop van hoe koelvloeistof reservaat niet had opgestoken.. ik ben dus langs de kant gegaan en
Heb deze erop gestoken en gekeken of de koelvloeistof er nog in was.. bij het kijken zag ik dat er nog 2mm inzat.. ik moest nog 5 min rijden naar het werk dus dat heb ik gedaan, ik heb de temperatuur van de moter in de gaten gehouden maar deze is op temperatuur blijven staan en is niet de hoogte in geschoten. Mijn vraag nu is als ik direct na het werk deze bijvul moet ik mij zorgen maken? Want ik ben redelijk met een slecht gevoeld gaan werken nu..

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
2.8K

Antwoorden (1)

Met een kwartiertje rijden wordt de motor nauwelijks heet. Het is buiten ook koud genoeg om de motor te laten koelen op de rijwind. Er is hooguit wat koelvloeistof verdwenen omdat de dop er niet op zat. Voor het motorblok zal het geen kwaad kunnen in die 10 minuten rijden. Controleer vanmiddag gewoon weer even wat het niveau van de koelvloeistof is en vul zo nodig nogmaals bij.
Inekez1