Wat zit bij een APK inbegrepen?

Ik liet alleen een APK doen en nu heeft de garage arbeidsloon in rekening gebracht voor het afstellen van 1 dimlichthoogte. Vraag: Is dat niet inbegrepen in de APK keuring?

3 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

Nee. Het controleren is bij de A.P.K. verplicht en inbegrepen, het repareren (afstellen) niet.
Je kunt er ook voor kiezen om alleen de A.P.K. uit te laten voeren, en een nieuwe afspraak maken voor reparaties (of elders laten uitvoeren).
Zonder het afstellen zou de auto afgekeurd moeten worden.
jc54
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
+
En eigenlijk is het zo, dat een auto na APK afkeur niet meer op de openbare weg mag. Later terugkomen voor reparatie of elders laten doen, is dus niet toegestaan.
jc54
3 jaar geleden
@Inekez1; de dag van keuren is daarop een uitzondering. Je mag er dus mee naar huis rijden en op de dag van de nieuwe keuring weer naar de garage. Het is wel aan te bevelen om in dat geval een schriftelijke bevestiging van de garage te hebben (of een Whatsapp bericht, zodat je de afspraak kunt aantonen).