Waarom heeft een auto met automaat niet altijd een knop op de pook?

Bij sommige automatische versnellingsbakken ga je ook eerst met de pook naar recht en dan pas naar achteren en dan naar links om van P naar D te gaan, dat meestal als de pook geen knop heeft om te schakelen. Is de ene systeem nieuwer of gewoon anders?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Antwoorden (1)

Dat zijn elektronische bediend versnelling bakken en geen mechanisch bediend versnellings bakken vaak met de zogenaamde joystick bediening zoals bij de vw up ( die ik heb ) naast automaat kan je ze ook nog handmatig schakelen zonder dat er een koppeling in zit bij hand matig schakelen duw je de joystick naar boven om op te schakelen en naar beneden om omlaag te schakelen de joystick naar rechts zet je hem in de automaat stand en links is de n positie om te starten en beweeg je de joystick naar links en dan naar achteren zet je hem in zijn achteruit. Ze worden ook wel half automaaten genoemd