Waarom zijn de meeste taxi's in Nederland van het automerk mercedes?

Ik kom nogal veel in Amsterdam en verbaas me soms nog wel eens over de taxiprijzen. Zou het niet goedkoper zijn om met de taxi te gaan als er taxi's met goedkopere auto's zijn, ik noem maar iets een VW polo bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
11.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag. In Rotterdam hadden we ooit veel geweldige Amerikanen als taxi, maar meeste zijn nu ook Mercedes geworden.

Het beste antwoord

Door de jarenlange ervaring van Mercedes in de taxi branche hebben zij een lease contract in elkaar geknutseld waarbij de wensen en eisen van de chauffeurs, of taxibedrijven vertaald zijn in de voor hen optimale leasevorm.
Dit is een financieringsvorm waarbij de Mercedes bij chauffeur/bedrijf op de balans staat. Aan het eind van de lease-overeenkomst, en na betaling van de laatste termijn, wordt de chauffeur/taxibedrijf eigenaar van de auto. Met deze lease-constructie kunnen ze bovendien in aanmerking komen voor investeringsaftrek.
(Deze aftrek is door de overheid in het leven geroepen om bedrijven te stimuleren investeringen te doen). De investeringsaftrek kan zodoende een aantrekkelijk fiscaal voordeel opleveren.
Daarnaast is het natuurlijk zo dat de dieselmotoren van Mercedes bij uitstek geschikt zijn voor hoge km aantallen, dit in combinatie met een aanvaardbaar gebruik.(Helemaal in vergelijk met bv een VW Polo).
En als laatste natuurlijk de restwaarde....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

een mercedes is een ijzersterke, heerlijk rijdende auto. die blijft rijden is mijn ervaring met mijn oude bak uit 1988!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo jong pas?;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja iedereen wel denk ik! over het algemeen is het een ijzersterke wagen....er zijn natuurlijk uitzonderingen ;)
Omdat deze auto robust is en de mercedes gaat gewoon lang mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je slaat de spijker op z'n kop. Taxiprijzen zijn zo duur omdat een taxichauffeur in een veel te dure auto rijdt.

Een Mercedes is helemaal geen goede auto, een Toyota is veel beter en zo'n Avansis (stom hondenhok dat klopt) gaat niet kapot en is veel goedkoper.

Stom eigenlijk dat je zo'n duur ding koopt en dan gaat klagen over te lage inkomsten.

Ergens in het noorden van NL heeft ooit een bedrijf een reeks Lancia Kappa's opgekocht omdat die auto's chique zijn en tot boven de 3 ton meegaan zonder ellende.

Ik zou geen Mercedes rijden als taxichauffeur was. Maar goed, ik ben geen taxichauffeur en hoef mezelf dus niet wijs te maken dat ik perse zo'n ding moet hebben om mee te kunnen met de "collega's" op de taxistandplaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan jij dan met een Toyota Avansis 500.000 km zonder problemen rijden? O nee. Je bent al blijven steken op de 3 ton...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrienden van ons hebben een Avensis met 550.000 km op de teller. Mankeert niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O ja, je hebt mensen die er niet tegen kunnen als je wat zegt over een Mercedes.
Mercedes is gewoon een betrouwbaar merk, waarmee je probleemloos 500.000 km kan rijden. Bovendien levert Mercedes de auto's, zoals de klant die graag wilt zien. In tegenstelling tot vrijwel alle andere auto merken die de wereld kent. En aangezien de taxibranche een hele grote klant van Mercedes is. Is Mercedes in staat om de taxi's af fabriek te leveren met niet meer luxe dan nodig is...

Hierbij komt dat de taxibranche het voornamelijk van de zakelijke markt moet hebben. Is de Mercedes bekend om haar veiligheid en vanwege haar degelijkheid...

Bovendien doen de Ford Modeo, Skoda Octavia, Audi A4, Opel Insignia en VW Passat het ook relatief goed in de taxibranche...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde dieselmotor van Mercedes rijd zonder problemen 500.000 km. En de sterkste dieselmotor van Mercedes ligt geen eens in de personen auto's...
Waarschijnlijk omdat het een 'goed' merk is, gaat lang mee. Maar ook omdat het status geeft, een mercedes ziet er goed uit en dat komt dus goed over op de klant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben het helemaal met nuke eens,

daarbij komt nog dat een mercedes (met uitzondering van de a-klasse dan hehe) erg ruim is, dus er kunnen meer mensen en goederen mee dan in een polo.

mercedes, bmw, audi rijden wel erg comfortabel (vw en opel minder), mischien is dat ook wel prettig voor een chauffeur dat hij niet onnodig last krijgt van zijn rug als hij vaak op de weg is. het interieur luxer en rijden comfortabeler van mercedes, bmw, audi is luxer dan opel en vw, (niet te min hoor, maar elke prijs heeft zo z`n eigen kwaliteit). heb zowat in alle duitse auto`s gereden, dus ik weet wel ong. waar ik het over heb.

motorisch is de toyota het beste en sterkste, (een feit!) maar dan heb je het wel gehad met zijn goede eigenschappen.

Toegevoegd na 1 minuut:
beetje rommelige tekst in het midden, maar je zult het vast wel kunnen omcijferen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van kinds af aan weet ik al niet beter dat de taxi,s mercedes waren,dat wil dus wel iets zeggen over de kwaliteit van deze auto,s.
als klant zit ik ook liever in een mercedes als in een kleine middenklasser,want de chauffeurs in de grote steden,rijden vaak maar raak en af en toe gaat het ook maar net goed,tijd is geld voor hun.
wat de prijzen betreft vindt ik die ook te duur,,en als het even kan neem ik geen taxi,maar als ik een taxi nodig zou hebben zou ik toch het liefste in een mercedes zitten.