Als je meerdere auto's op naam van stichting zet wie is dan verantwoordelijk of zichtbaar bij rdw?

Dus 2 mensen hebben een stichting voor vervoer voor ouderen , waardoor er meerdere auto's op naam de stichting staan...wie staat er dan uiteindelijk geregistreerd bij de rdw,want de stichting betaald de verzekering en wegenbelasting....

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
3.7K

Antwoorden (2)

De stichting -die heeft rechtspersoonlijkheid.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het hebben van rechtspersoonlijkheid is niet de reden om op naam bij de RWD geregistreerd te zijn. De tenaamstelling is van belang.
tinus1969
4 jaar geleden
Omdat de stichting rechtspersoonlijkheid heeft, is het mogelijk om auto's op naam van die stichting te zetten, zonder verder natuurlijke personen te vermelden. Dat was t punt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De vraag is niet of het mogelijk is om de auto's op naam van de stichting te zetten, dat staan zij namelijk al, maar onder wiens naam de auto's uiteindelijk geregistreerd staan bij de RDW.
De stichting want die heeft de auto's geregistreerd staan.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ helemaal waar.
Een Vereniging, Stichting, de NV en BV behoren in 't Nederlandse recht tot de rechtspersonen. Met de bevoegdheid Tenaamstelling Voertuigbedrijf (TV) kan een voertuig op naam van een rechtspersoon (een organisatie die verplichtingen aangaat) worden gezet. Het voertuig moet dan wel in de bedrijfsvoorraad staan.
Als de auto's dus op naam van de stichting staan, staan deze onder die naam geregistreerd bij de RDW.