Wat betekent het als de letter S brandt op het dashbord van een Opel Omega B?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
rose
13 jaar geleden
Dan heb je per ongeluk op het geheime knopje gedrukt om Superman op te roepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sufferd,je benzine is bijna op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me moeilijk bij een gasauto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit welk jaar komt ie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Meibloemetje Als je een gasauto rijdt,is je benzine toch op? Je kunt hier weer duidelijk merken dat ik geen bezitter van zo'n voiture ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben gas auto's niet een kleine benzine tank er bij voor als je gas op is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pimstyle 1995
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het niet voor je kunnen vinden maar de S staat inderdaad volgens mij voor Service. Misschien een goed idee dat als je een vraag niet beantwoord krijgt over je auto de volgende keer. Er is een forum op internet over opel auto's namelijk: http://www.opelfreaks.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel pimstyle

Het beste antwoord

Hallo Mayflower,

Als de S brand in je dashboard betekent dit dat de versnellingsbak ( waarschijnlijk een automaat) op de Sportstand staat.
Naast de versnellingspook zitten 2 knopjes : een S (sport) en een N (normal) .

Druk maar eens op de N en je zal zien dat de S niet meer brand, maar nu een N.

Het is dus zeker niet voor SERVICE , want dan geeft of de boordcomputer het aan, of er gaat een oranje lampje met een motor branden(Motormanagement)

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij vrijwel alle Opel modellen gaat het woordje INSP op je dagteller staan bij de eerste 10 seconden na het starten.Daarna springt het weer over naar de kilometragestanden.

Automaat?Dan staat ie in de Sportstand.