Wat is een goede en goedkope occasion?

Met een gering budget ben ik op zoek naar een geschikte occasion. Het liefst een auto waar je weinig onderhoud aan hebt en die jaarlijks redelijk gemakkelijk door de APK komt. Ook is het prettig als zuinig is.

Tijdens het oriënteren is mijn oog gevallen op een Opel Corsa 1.2i-16V.
https://goo.gl/BzXsg0
https://goo.gl/aambIk

Is dat een goede keuze?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die goudkleurige staat wel bijna op 2,5 ton. Die blauwe is van een particulier maar zit ook al aan de 1,6 ton Van beide de onderhoudsboekjes inzien en vragen wanneer de distributie is vervangen!
TurfGraver
7 jaar geleden
Dan nog is de vraag hoe er in gereden is en wat er mee 'getrokken' (de blauwe) is...
Antoni
7 jaar geleden
Een Opel lijkt mij in het algemeen een prima keus als je een goede, goedkope en betrouwbare auto wil hebben. Je zal er echter niet mee opvallen want Opels zijn heel populair, dus dat moet je dan niet willen.
dudemeister
7 jaar geleden
Toyota heeft altijd goede 2de hands modellen Mijn Corolla heeft het na aanschaf tot verkoop plm 3 jaar volgehouden met 4 nieuwe banden en een andere accu. Altijd prima door de APK

Het beste antwoord

De goudkleurige heeft wel al veel km voor zo'n model en verbruikt zeer veel.
De blauwe lijkt mij wel een betere keus,heel wat minder km en vermoedelijk ook een minder verbruik(ook al is het er niet bij aangegeven.)
fremar
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als u veel rijd wil ik u een Mercedes-Benz C220 aanraden (diesel). Dit zijn waardevaste auto's en oerdegelijk. Let op; niet elke ervan is goede staat. Vergeet daarom ook niet goed te luisteren naar de auto in de proefrit en de motor even te bekijken. Wat u kunt horen/zien als de motor niet in orde is (randapparatuur)
-Motor klinkt monotoon
-Geen gepiep
-Zwarte vochtige plekken op het blok

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie
-*motor klinkt niet monotoon
-*motor piept