rijden als 17 jarige met rijbewijs en coach maar zonder fysieke begeleiderspas mag dat?

Ik ben 17 jaar en heb mijn rijbewijs, ik heb mijn begeleiderspas aangevraagd en coaches online geregistreerd, alleen ik heb mijn fysieke begeleiderspas nog niet binnen. Krijg ik dan een boete? Of wordt dan heel mn rijbewijs afgepakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, je mag alleen rijden met je coach EN je rijbewijs EN je begeleiderspas. Je rijbewijs is alleen geldig icm de begeleiderspas. Je moet ze dus allebei bij je hebben. Rij je toch zonder begeleiderspas, dan loop je risico op een boete van € 140,00 en inleveren van je rijbewijs. Je mag dan pas opnieuw je rijbewijs halen als je 18 jaar bent. Zonder begeleiderspas is je caoch geen coach maar gewoon iemand die naast je in de auto zit. Rijden zonder begeleiderspas is dus hetzelfde als rijden zonder coach en wordt absoluut niet toegestaan. Doe je dat toch, dan geef je daarmee aan dat je nog niet klaar bent voor de verantwoordelijkheden die bij het autorijden horen.

Bronnen:
https://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/...

Nee, dat mag niet. Rijden zonder het in bezit hebben van de pas geldt als rijden zonder geldig rijbewijs.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100