Heeft iemand een tip om achteruit te parkeren met slecht zicht op de achterkant van een auto?

Ik heb sinds vandaag een andere auto en met de testrit was ik er niet zeker van hoe lang de achterkant van de auto is. Dit is met inparkeren natuurlijk niet handig. Misschien heeft iemand een tip om precies te zien waar je achterkant is...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
5.2K
Amadea
4 jaar geleden
Van autorijden heb ik geen verstand, maar ik weet wel dat er tegenwoordig een digitaal piepsysteem bestaat dat aangeeft wanneer je te dicht bij een ander object komt bij achteruitrijden en inparkeren. Daarmee kom je vanzelf te leren hoeveel ruimte jouw auto nodig heeft.

Antwoorden (2)

Leer inparkeren op je buitenspiegels. Oefen dat een aantal keren op een plek met voldoende ruimte. Zet eventueel met stoepkrijt strepen of vakken waar je in uit wil komen, draai er in en check hoeveel je dan nog voor of achter de lijn staat. Als je dat een aantal keren doet, leer je vanzelf hoe groot je auto is, wat de draaicirkel is en hoeveel ruimte je nog voor of achter de auto hebt die je niet ziet.

Wees met achteruitrijden (ook als je niet inparkeert) extra alert op spelende kinderen, winkelwagentjes en andere dingen die je door je achterruit dus niet kunt zien.
Inekez1
4 jaar geleden
Vaak zit de achterbank ter hoogte van je achterwielen (ongeveer). Als je achteruit inparkeert, heb je de gehele stuuruitslag wanneer de achterbank de voorste auto passeert. wanneer je spiegel de voorste auto passeert, gehele stuuruitslag de andere kant op. In principe kom je dan perfect op je parkeerplaats te staan.