Mag je na 1,5 maand nog steeds auto schade claimen?

1,5 maand terug heb ik een aanrijding gehad, ik reed tegen de achterkant van iemand ze auto aan. Door regen op de weg blokkeerde mijn remmen en gleed ik door op mijn voorganger.
We hebben samen gekeken naar haar auto en mijn auto, bij bijde auto’s was er niks te zien, gelukkig.
De vrouw heeft mijn telefoon nummer genoteerd, die avond belde ze dat ze was geschrokken maar blij was dat er verder niks aan de hand was.
Nu 1,5 bijna 2 maanden later appt ze dat ze toch nog een schadeformulier wil invullen omdat ze toch schade heeft nu. Mag dit?
Ik vind het nogal gek omdat er toen niks te zien was en nu ineens wel..

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
4.6K

Antwoorden (1)

Verzekeraars geven hetzelfde antwoord op de vraag: ”binnen welke termijn moet een schade worden gemeld”. Dit antwoord van veel verzekeraars is: ”meld de schade zo snel mogelijk”.
In de polisvoorwaarden van bijvoorbeeld ASR Verzekeringen staat het volgende over het melden van een autoschade:
”Heeft u schade? Laat ons dat zo snel mogelijk weten. Doe dat in elk geval binnen 3 maanden na de schade.”

Verzekeraars verbinden doorgaans gevolgen aan het te laat melden van een schade. ASR verzekeringen zegt hier het volgende over:
”Als u de schade niet op tijd aan ons doorgeeft, kan dit tot gevolg hebben dat wij oorzaak of de hoogte van de schade niet goed kunnen vaststellen of onderzoeken. U loopt dan het risico dat u geen of een lagere vergoeding ontvangt.”

Het zal dus van de polisvoorwaarden van haar verzekering afhangen, of zij nog mag claimen.
Heel sterk staat ze hierbij niet, omdat jullie geen schade gezien hebben en de geclaimde schade ook veroorzaakt kan zijn door een gebeurtenis die later plaatsvond.
SimonV