Hoe komt het dat de Toyota GT86 en de Subaru BRZ precies op elkaar lijken?

Ik weet wel dat het in dezelfde fabriek gemaakt word etc., maar hoe komt het dan dat twee verschillende merken dezelfde design produceren zonder allerlei problemen ? En hebben deze twee wagens wel verschillen in de motor of is letterlijk alles hetzelfde behalve de naam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Samenwerking tussen de twee modellen. De motor is uiteindelijk die van subaru geworden, die dan ook in de toyota zit. Dit zie je vaker:
Peugeot partner / citroen berlingo
Ford fiesta / mazda 121
Subaru brz / toyota gt86
En nog veel meer. Qua motoren gaat dit nog veel veel verder. Die worden onderling geruild en verhandeld :) om ontwikkelkosten te delen neem ik aan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar verdienen ze hier dan ook wel geld mee als ze zo op elkaar lijken? Het zou bv kunnen dat mensen vooral de subaru nemen ipv de toyota, zij verdienen hier dan niets aan etc

Antwoorden (1)

Het zullen de ontwikkelingskosten voor het design zijn om voor de twee verschillende merken te gebruiken, en de ene persoon kiest liever het ene merk en de andere persoon gaat voor het andere merk.
Mogelijk komen er nog betere antwoorden.