Kan ik zo'n auto betalen als student?

Ik ben benieuwd of ik zo'n auto kan betalen als student.
Ben helemaal gek van deze auto en was dus benieuwd of jullie er wat van weten?

Het gaat om zo'n model: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/nissan/m812567449-nissan-patrol-gr-2-8-dt-wagon-van-1995-4wd-4x4-werkpaard.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
HeerVoldemort
9 jaar geleden
En jij wilt niet toevallig zelf die auto verkopen? ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee? Het gaat er om dat ik hem wil kopen, maar weet niet of ik dat zou kunnen betalen als student.
Het onderhoud etc. doe ik voor het grootste deel dan zelf. Alvast bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, wij kunnen niet in jouw portemonnee kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee klopt,
Maar laten we uit gaan van 500 euro per maand? En uit gaan doe ik niet extreem vaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
500 euro is erg veel. Bedenk dat je ook moet eten, gas, water en licht moet betalen. Plus verzekeringen (en dan alle verzekeringen) telefoon en internetkosten en alle overige rekeningen die nog op je mat vallen... En niet te vergeten, alle belastingen, huur etc. etc. Dus 500 op zich lijkt niet veel, maar tel daar ook alle andere vaste lasten erbij op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar die heb ik nog niet. Woon nog bij mijn ouders thuis, en denk dat ik dat ook wel blijf tot ik over 2 jaar een vaste baan heb. Ben dan pas 20 en heb hier alles wat ik nodig heb. Misschien is het inderdaad slim om dan te wachten tot ik een vaste baan heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over twee jaar een vaste baan? Ik weet niet in welke sector je werkt, maar uit mijn vriendenkring (meest 35-min) heeft bijna niemand een vaste baan. De tijd van vaste contracten is voor de jongere generatie echt wel grotendeels voorbij. Tenzij je nu een harde en schriftelijke toezegging hebt van je huidige werkgever, zou ik niet te snel rekenen op een vaste baan. Maar wat bedoel je als je uitgaat van 500 euro per maand? 500 euro aan kosten voor de auto, 500 euro die je over hebt na aftrek van je vaste lasten, 500 euro aan vaste lasten in totaal inclusief auto, 500 euro aan inkomen per maand, 500 euro sparen per maand, ...? Waar reken je die 500 voor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Trouwens een dure auto, als ik zo de link bekijk. Je schrijft ergens dat je er niet zoveel mee gaat rijden, dus een dieselauto is dan niet gunstig. De belasting moet behoorlijk duur zijn, 'grijs' tarief geldt niet meer dus je moet hem om laten zetten (tenzij je hem voor je bedrijf nodig hebt; als rolstoelauto - de andere 'grijze' categorie - lijkt hij me sowieso niet geschikt) en je betaalt dan fors aan zo'n ding: het is en een diesel, en een zware bak. Hij zal ongetwijfeld veel zuipen, dus dat komt er dan nog bij. En voor het onderhoud moet je behoorlijk wat kunnen reserveren bij een auto uit '95 met drie ton op de teller. OK, het is een diesel dus hij zou nog een tijdje kunnen blijven lopen, maar toch. Al met al is dit denk ik een auto die je moet zien als een - dure - hobby. Als vervoermiddel is hij vreselijk inefficiënt: de prijs staat er dan wel niet bij, maar je kunt ongetwijfeld voor minder geld een nieuwer, zuiniger autootje kopen dat veel minder kilometers heeft gereden, veel goedkoper is in wegenbelasting en waaraan je vooral veel minder onderhoudskosten zult hebben. Maar als jij het een toffe auto vindt en je kunt je het veroorloven om veel geld uit te geven aan je auto als hobby waarbij dit een vervulling van je grootste droom is, dan moet je het zeker doen. De vraag is dan dus alleen of dat inderdaad je doel is (een dure hobby die als bijzaak ook dient als vervoermiddel, in tegenstelling tot een efficiënt en niet al te duur vervoermiddel) EN of je je het überhaupt kunt veroorloven om zo'n dure hobby te hebben. Voor bijna elke student zal het antwoord op die laatste vraag 'nee' zijn, maar wij kunnen natuurlijk niet weten of jij een hele hoop spaargeld, een erfenis of een figuurlijke geldboom hebt (dus iets waar je veel geld aan verdient, zoals een zeer goed betaalde baan naast je studie, rijke ouders die bijna alles voor je betalen, of een goedlopende onderneming die je als scholier al opzette).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien moet je je door de overheid laten spekken en bijlenen? Dit werkt goed als inkomstenbron. Aangezien je student bent heb je recht op studiefinanciering en kun je lenen. Een vriendinnetje van me krijgt per maand zo een 700 euro van de overheid per maand. Wanneer je klaar bent met studeren kan je beginnen met afbetalen als je een goede baan hebt. - Alle gekheid op een stokje, ik ben ook student, zo een auto zou erg gaaf zijn en als je wilt moet je ervoor gaan maar het gaat op den duur veel geld kosten vrees ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amberko Ja, maar ik ben niet zo van het lenen, dus ik denk dat ik gewoon met zo'n auto wacht totdat ik een volwassen man ben met wat centjes. Heb nu een mooie Volvo 850 sedan gezien met LPG installatie. Denk dat ik zoiets toch wel moet redden met 500 euro per maand als salaris.Bedankt voor je zinvolle reactie!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
LPG? Als in een oude gas installatie of G3? Want de oude LPG is ook duur hoor! Qua belasting. Als het een G3 installatie is is het ietsje duurder dan het belastingtarief voor benzine. Maar wel goedkoper dan diesel. Veel tweedehands auto's met een LPG installatie hebben wel vaak een hoog aantal kilometers gelopen en hebben vaak nogal snel na aankoop onderhoud nodig. Dat is meestal niet goedkoop. Laat je in ieder geval goed informeren over de mogelijkheden en welke keuze juist is voor jou. (Dat zegt iemand die zelf al 4x het schip is ingegaan met auto kopen) Ik heb nu een mazda 323F benzine. Ben ongeveer €70 per maand kwijt aan verzekering en belasting. Dan moet ik ongeveer 2x per maand tanken dat is zo'n €70 per keer. En onderhoud. ..wel ik heb de auto sinds November 2013. Ik zit al op €1000 aan reparatie. (Dat bedoel ik dus met 4x het schip in)

Antwoorden (1)

Het was maar een grapje :-)
Ik zat even naar je profiel te kijken, en ik zag staan, lid sinds juni, en dit was je eerste vraag.

Het is wel een vette bak! Mijn schoonzusje heeft er jaren 1 gehad en ze heeft mij en mijn man ooit eens met onze Opel uit een weiland getrokken.

Of jij het kan betalen weet ik niet, ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Er staat bij dat de prijs "gereserveerd" is, wat dat dan ook mag betekenen.

De belasting kost je €142 per maand, dat kan je hier berekenen:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/
De gegevens van de auto kan je hier opzoeken:
https://ovi.rdw.nl/
en hier:
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx

En de verzekering kost je: Geen idee, want het ding heeft een bestelwagen kenteken, dus ik kan bij geen enkele verzekering dat opvragen. Bij de ANWB wel, en dan zie ik dat de verzekering ruim !!!€500 per maand is. Dat is natuurlijk absurd! Ik denk dus dat je dit echt moet aanvragen bij een verzekering.

Als dit bedrag klopt...dan beantwoord dat meteen je vraag, nee dat kan een student niet betalen...ik trouwens ook niet en ik heb een fulltime baan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder moet je natuurlijk ook nog tanken en eventueel reparaties betalen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem wel een geel kenteken als ik er één aanschaf. Dan zit je met verzekering rond de 120 per maand staat er. Veel km's ga ik er niet mee maken, maar vooral in het weekend en tussendoor eens. Maar zoals ik al zei, ik woon bij mijn ouders totdat ik over 2 jaar een vaste baan in de techniek heb. Ben van plan ploegendienst te lopen in de proces techniek. Dan ben ik 20. Dus....
ronron1212
9 jaar geleden
Voor 120 is die bak niet verzekert
Thecis
9 jaar geleden
en waar basseer je dat op Ronron?
ronron1212
9 jaar geleden
Voor een normaal autootje betaal je al snel 70 a 80 euro per maand.