Mijn Golf 3 schudt als ik rij tussen de 20-50 km/u. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Op hogere snelheden schudt/trilt de golf niet.
Het is een 1.6, LPG3

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

bij zo een lage snelheid is het aan nemelijk dat je een kromme velg hebt omdat je een stoeprand geraakt heb.ook kan je band vervormd zijn,heb ik nl gehad.onbalans in het wiel geeft meestal trilling in het stuur.tenslotte controleer de spelling van je wielen,want een kapot lager kan ook de oorzaak zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Waarschijnlijk zijn de banden niet geheel goed gebalanceerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de auto garage daar lossen ze het op of geven ze antwoord op u vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banden uit ballans, speling in het stuur, versleten schokbrekers, doorgeroeste kokerbalken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast genoemde oorzaken zouden de remschijven wel eens de oorzaak kunnen zijn, bijvoorbeeld dat de blokjes niet goed vrij komen.
Als de remschijven niet gelijkmatig zijn afgesleten of er een bochel in zit krijg je dit juist bij lagere snelheid.
Bij hogere snelheden spelen onbalans en sporingsproblemen eerder een rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor het rijden geen GTA spelen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banden nakijken en dan vooral de achterste ! Die willen wel eens vervormd zijn (dus niet meer rond). Vaak na het raken van een stoeprand of bij overdreven slijtage.
Eric
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even kleine aanvulling; de banden kunnen vervormd zijn maar niet uit balans.

De velgen daarentegen wel...