Mag je een auto rijbewijs halen als je kleiner bent dan 1.35m?

Als je heel erg klein bent mag je dan wel auto rijden van de wet?
Als je natuurlijk 18+ bent er is niks anders mis met je.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Antwoorden (2)

ER zullen wat aanpassingen gemaakt moeten worden, zoals hoogte van de pedalen, maar het is zeker wel mogelijk
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar het mag dus?
ronron1212
4 jaar geleden
Ja het mag
Ja dat mag. Er zijn geen minimale of maximale lichaamslengtes voor het mogen halen van je rijbewijs of het rijden in een auto. Wel moet je de auto altijd goed onder controle kunnen houden. Als je in een gewone lesauto niet goed kunt sturen, rondom kijken, via spiegels kijken, veilig zitten en goed bij de pedalen kunt, dan zul je een rijschool moeten vinden waar je in een aangepaste auto kunt lessen. Als je je rijbewijs haalt in een aangepaste auto, dan krijg je een speciale code op je rijbewijs. Je mag dan alleen maar rijden in auto's met de betreffende aanpassing.
Inekez1
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Zijn er links die specifiek over rijbewijzen en korte mensen gaan?