Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn auto (diesel) wil niet in z'n achteruit en 1e versnelling, koppeling zit er pas een jaar in... Heeft iemand een idee?

Het gaat om een fiat multipla :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2K
Cryofiel
12 jaar geleden
Klinkt als een verbogen koppelingsstang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ga je dan niet langs de garage..?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het lijkt er toch op dat de bak niet goed vrij komt. Als je 1 en achteruit wel kan schakelen met de motor uit dan komt de bak niet goed vrij. Mogelijke oorzaak kan afstelling koppeling zijn of bijvoorbeeld een mat onder het koppelingpedaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!! Er liggen geen matten in de weg, dus ik laat je tip nazien! Ik laat het weten als het is uitgezocht!
Zoals hierboven geschreven : de koppelingsplaat komt niet helemaal vrij. De slag van uw koppelingspedaal nameten en als deze te kort is (en er dus geen matten in de weg liggen) laten afstellen. Eventueel kan ook een te hoog afgesteld stationair toerental de oorzaak zijn (eerder zelden).
Succes
Eric
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De informatie die je geeft is nogal summier en in de relatie met je koppeling die er wel langer dan een jaar in zit maar misschien vervangen is, is het moeilijk om een conclusie te trekken. In relatie tot je koppeling zijn antwoorden gegeven. Wat nog een optie kan zijn is nl. je schakelvork welke je met je schakelpook bedient Deze kan versleten zijn of niet meer soepel over de schakelassen lopen. Om niet te technisch te worden of te veel in detail te treden hen ik wat linkje en een foto toegevoegd.
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?klantauto=type2&zoektrefwoord=1424

http://www.marcovw.nl/Motor/Transmissie/handmatig.htm
Hoop met mijn antwoord een bijdrage te hebben geleverd aan jouw vraag. M.v.g. TX.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding