wat is er mis met deze truck claxon?

ik heb net een ford f150 uit 1976 gekocht en daar wil ik een claxon op installeren die al een hele tijd bij ons in de schuur ligt. ik heb hem geprobeerd met 12v maar hij deed het niet. toen heb ik heb uit elkaar gehaald en kwam ik er achter dat een draad van de transformator naar de kabels kapot was. die heb ik gerepareerd maar hij doet het nog steeds niet. weet een van jullie misschien welk merk het is en wat ik misschien fout heb gedaan

Weet jij het antwoord?

/2500

Op basis van de afbeelding denk ik dat het een alarmhoorn is voor verticale bevestiging aan een buitenmuur van een gebouw. Bijvoorbeeld om mensen buiten het gebouw te waarschuwen. Toepassing bijvoorbeeld bij een groot schoolplein, of aan de buitenkant van een brandweergarage. Zulke ‘signaalhoorns’ werken op 230 volt, en zijn herkenbaar aan de schuin afgesneden conische toeter, die niet de kelkvorm van een ‘bell mouth’ heeft. Vrachtwagentoeters zijn doorgaans als dubbele luchthoorn uitgevoerd en niet als elektrische toeter. En zulke luchthoorns hebben dan een recht afgesneden kelkvorm. De claxon van vraagsteller zou indien horizontaal gemonteerd gemakkelijk dichtsneeuwen; een fabrikant zou hem niet zo ontwerpen. De vraag was wat er mis is met deze truck claxon. Ik denk dat het geen truck claxon is. Een (elektrische) truck claxon zou trouwens vaak voor 24 V gemaakt zijn - maar ik denk dus dat dit apparaat helemaal geen truck claxon is. Gebruik wel gehoorbescherming als je hem op 230 V probeert! Anders is je volgende vraag in een andere categorie ... Voorbeelden van zulke 230V elektrische hoorns: http://www.avs-bv.nl/navigation-signalling-equipment/bells-sirenes-buzzers-and-signalling-horns/impa-793463-issa-7301403-watertight-electric-horn-220v https://royalbrinkman.com/product/image/large/081600518_1.jpg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100