Op welke autoruiten mag je stickers plakken en waar en hoe groot?

Beste ,
Ik heb een vraag over stickers op de ramen van je auto.
Op welke ramen mag je wel stickers plakken en waar en hoe groot?
Of waar kan ik dit vinden?
Ik heb het dan niet over blinderen.

Met Vriendelijke Groeten

5 jaar geleden
in: Auto's
6.9K

Antwoorden (1)

Wettelijke regels
Voor de voorruit en de zijruiten voor geldt dat er op de ramen geen onnodige voorwerpen mogen zitten die het zicht van de bestuurder belemmeren. Ook stickers vallen hieronder. Uiteraard mag je wel tolstickers of milieustickers op je voorruit plakken. Vaak staat in de gebruiksaanwijzing op welke plek je deze moet plakken, zodat ze het zicht niet verhinderen. Voor de zijruiten achter en de achterruit geldt dat je daar wel stickers op mag plakken. Al moet je auto dan wel een rechterbuitenspiegel hebben. Heeft je auto die dat niet? Dan mag ook een achterruit niet voorzien zijn van onnodige voorwerpen die het zicht belemmeren.
De eisen die gelden voor het beplakken van autoruiten vind je terug in artikel 5.5.42 van de Regeling voertuigen.
fremar
5 jaar geleden
krambo
5 jaar geleden
Oke bedankt voor de uitleg :)