Waarom hapert mijn auto wanneer de toerental rond de 2000 zit?

Laatst heb ik de startmotor van mijn auto laten vervangen en sindsdien hapert het enorm wanneer de toerental rond de 2000 zit. Daar boven de 2000 geeft he ook wel eens schokken, maar dan minder

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
5.4K

Antwoorden (1)

Stottert of hapert de motor van de auto tijdens het rijden? Of bij een bepaalde snelheid? Er kan sprake zijn van een storing veroorzaakt door het roetfilter, de EGR Klep of het inlaatspruitstuk. Soms komt het voor dat een auto regenereert op momenten dat dit niet de bedoeling is.

Dit kan de oorzaak van een stotterende auto zijn. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer het roetfilter verzadigd is. Ook kan er sprake zijn van een vervuilde inspuiting waardoor de inspuiting van brandstof niet goed verloopt. In dat geval zal de auto zich ook vreemd gedragen.
fremar