Als je auto Total loss is krijg je dan alleen de dagwaarde bij all-risk verzekering of ook bij andere verzekeringen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je bij andere verzekeringen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wa of wa beperkt casco
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij wa krijg je niets als het door je eigen schuld is,wel bij all risk en beperkt casco.

Antwoorden (2)

Bij all-risk/volledig casco of beperkt casco krijg je dagwaarde uitgekeerd , met behoud van het wrak, als de reparatie duurder is dan het voertuig waard is, de dagwaarde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is van een paar dingen afhankelijk ;
1 Is de reden dat de auto total loss is gegaan. Eigenschuld dan betaald de verzekering bij een WA dekking niet uit.

2 Heb je een All-risk dekking dan betaald de verzekering ook uit als er geen spraken is van een tegenpartij. ongeacht hoe de schade is ontstaan.
(afhankelijk van alcoholgebruik, maar ook dit kan afhandelijk zijn van polis voorwaarden)

3. Heb je een WA plus /extra, (een dekking voor brand, diefstal, enzovoort behalve schade ontstaan door een aanrijding) Ook dan krijg je bij Total loss een dagwaarde uitgekeerd.

4. Is je auto door een derde beschadigd, maar deze is niet verzekerd, dan kan je een beroep doen op het waarborgfonds, deze betaald ook de dagwaarde uit maar je krijgt dan als ik het goed heb 25% minder een soort eigen risico.

In sommige gevallen ook bij een All Risk verzekering kan je een eigen risico hebben.

extra aanvulling : het bedrag wat uitgekeerd wordt bestaat uit 2 delen schade bedrag min restwaarde auto.

vb. dagwaarde auto € 1000,-- schade is € 850,-- restwarde € 200,-- dan wordt het volgende uitbetaald.
€ 800 door verzekering € 200,-- door opkoper wrak.
je mag het wrak ook houden en dan krijg je € 800 van verzekering en kan je de auto houden en proberen te zelf te maken. Dit is in sommige gevallen niet altijd onverstandig. Want je zou hem kunnen laten maken met sloop onderdelen. Of een goedkopere monteur zoeken.

Er zijn verzekeringsmaatschappijen die bij een All Risk of WA + dekkening een voorwaarden hebben dat je de auto laat maken, bij een door hun geselecteerd bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
Dus stel ik heb schade door mijn eigen schuld (bijv. Paaltje of boom of stoeprand) dan is het volgende van toepassing: WA: krijg niks
WA-plus (alleen diefstal & brand): beperkte uitbetaling van dagwaarde
All-Risk: volledige uitbetaling dagwaarde. Klopt dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook nog WA beperkt casco of is dat hetzelve als WA extra?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow wacht fout gelezen, bij eigen schuld: geen geld bij WA extra
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Pavo dit klopt als je tegen een paal aanrijd dan krijg je met een WA of een WA extra/plus of hoe de verzekering dit noemt niets uitbetaald. Als tegen een paal aan rijdt met een All Risk dekking dan krijg je de schade uitbetaald.